اکونومیست در گزارشی اعلام کردید: در جریان «جنگ نفتکشها» در دهه ۱۹۸۰، آمریکا به طور متوسط هر هفته یک کاروان کشتی را از تنگه هرمز اسکورت میکرد.
«با آن سرعت، حدود ۲.۵ سال طول میکشد تا همه حدود ۳۲۰ کشتی که اکنون در خلیج فارس گرفتار شدهاند از آنجا خارج شوند. حتی اگر سهچهارم ترددها در هرمز از سر گرفته شود، باز هم نزدیک به ۴ میلیون بشکه در روز نفت از رسیدن به بازارهای جهانی باز خواهد ماند.»
جف کوری از شرکت سرمایهگذاری خصوصی کارلایل میگوید هزینه اسکورت یک نفتکش از ارزش محمولهای که قرار است محافظت شود بیشتر خواهد بود.»
انتهای پیام/