سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه در گفتوگو با پیبیاس گفت: کاهش یا توقف تولید و انتقال نفت به دلیل اقدامات ما نیست، بلکه نتیجه حملات و تجاوزات اسرائیل و آمریکا علیه ایران است.
وی با بیان اینکه به کشورهای همسایه در مورد پایگاههای آمریکا هشدار داده بودیم افزود: آنها کل منطقه را ناامن کردهاند، به همین دلیل نفتکشها و کشتیها از عبور از تنگه هرمز میترسند.
عراقچی ادامه داد: ما تنگه هرمز را نبستهایم و مانع عبور کشتیها نشدهایم، اما تجاوزات آمریکا و اسرائیل باعث ناامن شدن کل منطقه شده است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: پیامدهای این وضعیت بسیار گسترده است؛ نه تنها برای ما، بلکه برای کل منطقه و اکنون برای جامعه بینالمللی.
انتهای پیام/