کریس رایت، وزیر انرژی ایالات متحده، در مصاحبه با شبکه فاکسنیوز گفت: نیروی دریایی آمریکا برنامه دارد به محض امکان نفتکشها را از تنگه هرمز اسکورت کند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز اصلی نیروی دریایی بر درگیری با ایران و خنثیسازی تواناییهای آن است افزود: تا این لحظه هیچ کشتی تجاری درخواست یا پیشنهاد اسکورت نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز را نپذیرفته است.
رایت ادامه داد: آمریکا قصد دارد عبور نفتکشها از این مسیر حیاتی انرژی را دوباره امن کند و در صورت نیاز نیروی دریایی این کشور مأموریت اسکورت کشتیها را آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام/