مدیرعامل سابق شرکت بهینهسازی سوخت گفت: ذخیره تولید الانجی بیشتر از ۷۲ ساعت ممکن نیست، به همین دلیل سه روز پس از بسته شدن تنگه هرمز کارخانجات قطر تعطیل شد
وی افزود: در نتیجه تعطیلی کارخانجات الانجی قطر ۲ اتفاق در ۲ سویه تنگه هرمز رخ میدهد یکی اینکه تمامی کارخانجات و همین طور میادین تولید گاز تعطیل میشوند.
مدیرعامل سابق شرکت بهینهسازی سوخت ادامه داد: از سوی دیگر، تولید الپیجی هم از بین میرود و در نتیجه بنزین، گازوییل و مشتقات نفتی که در پالایشگاهها تولید میشود هم متوقف میشود
وی با بیان اینکه به این ترتیب هم کشتیرانی الانجی مختل میشود و هم تأسیسات تبدیل مجدد گاز مایع به گاز طبیعی در لوله تعطیل میشوند اظهار کرد: برخی از کشورها مانند ژاپن و کره جنوبی که تأمین گاز طبیعی آنها وابسته به الانجی است، متضرر میشوند.
انتهای پیام/