مسعود پزشکیان، رئیسجمهور گفت: بخش مهمی از چالشهای مالی کشور میتواند از طریق جمعآوری، فرآورش و فروش گازهای همراه مرتفع شود؛ این موضوع یکی از مصادیق روشن ارتقای بهرهوری و اصلاح ساختار اقتصادی در بخش انرژی است.
وی افزود: اقدامات انجامشده در این زمینه از جمله جمعآوری ۹ میلیون مترمکعب گازهای همراه و مشعل از ابتدای دولت چهاردهم، جای قدردانی دارد.
پزشکیان ادامه داد: روند کنونی قابل تقدیر است، اما با توجه به حجم اتلاف منابع، لازم است فعالیتها بهصورت شبانهروزی و در قالب سه شیفت کاری دنبال شود تا از استمرار هدررفت سرمایههای ملی جلوگیری شود.
رئیسجمهور اظهار کرد: تبدیل گازهای مشعل به منبع درآمدی پایدار، علاوه بر آثار اقتصادی، در بهبود شاخصهای زیستمحیطی و کاهش آلایندگی نیز نقش مؤثری ایفا خواهد کرد.
انتهای پیام/