۱۲:۵۴

۱۴۰۳/۱۱/۳۰

افزایش ۱۰ میلیون مترمکعبی برداشت گاز از میدان پارس جنوبی

افزایش ۱۰ میلیون مترمکعبی برداشت گاز از میدان پارس جنوبی
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش ۱۰ میلیون مترمکعبی برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: کارکنان این مجموعه در فصل زمستان موفق به ثبت رکورد برداشت ۷۱۶ میلیون مترمکعب گاز در روز شدند.
کد خبر : ۵

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس روز گذشته(دوشنبه، ۲۹ بهمن) در حاشیه بازدید سخنگوی دولت از سکوی SPQ۱ پارس جنوبی با اشاره به ثبت رکوردهای پی‌درپی تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: کارکنان این شرکت در فصل زمستان موفق شدند رکورد برداشت گاز این میدان را به ۷۱۶ میلیون مترمکعب در روز برسانند که نسبت به پارسال ۱۰ میلیون مترمکعبی افزایش یافته است.

وی با اشاره به فعالیت بیش از هزار و ۲۰۰ نیروی انسانی در سکوهای فراساحلی میدان مشترک پارس جنوبی، اظهار کرد: بیش از دو سوم نیروی انسانی شرکت نفت و گاز پارس در معاونت عملیات و پشتیبانی مشغول خدمت‌رسانی هستند که  برداشت بیش از ۷۰ درصد گاز مورد نیاز کشور مرهون تلاش آن‌هاست که این گاز در اقصی‌نقاط کشور مصرف می‌شود. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس بر ضرورت حفظ و نگهداشت تأسیسات نصب‌شده در میدان مشترک پارس جنوبی تأکید کرد و گفت: این میدان مشترک سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد خلق می‌کند و باید به این دارایی نگاه ویژه‌تری شود.

دهقانی حضور سخنگوی دولت در منطقه عملیاتی پارس جنوبی را مایه دلگرمی همکاران این شرکت دانست و گفت: کارکنان عملیاتی میدان پارس جنوبی در شرایط سخت و جان‌فرسایی مشغول کار هستند و برای تأمین حداکثری گاز برای نیازهای مصرفی کشور می‌کوشند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha