سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه رقم مصرف گاز امسال در مقایسه با حداکثر مصرف پارسال، افزایشی ۳۴ میلیون مترمکعبی نشان میدهد اظهار کرد: بیشترین مقدار مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع خرد در ۲ بهمن به ثبت رسید. در این روز، مصرف بخشها به ۷۳۷ میلیون مترمکعب رسید که معادل حدود ۸۵ درصد کل گاز تحویلی به شبکه بود.
وی افزود: اگر مقدار مصرف انرژی یک منزل را ۱۰۰ در نظر بگیریم، بین ۷۰ تا ۸۰ درصد آن در زمستان صرف گرم کردن محیط میشود.
توکلی ادامه داد: حال چنانچه این منزل پنجره دوجداره داشته باشد یا نداشته باشد، یا عایق حرارتی بهطور مناسب اجرا شده باشد یا نشده باشد، بهطبع مقدار مصرف متفاوت خواهد بود.
انتهای پیام/