اصلاحیه ماده (۸) مصوبه شماره ۱۴۳۲۳۳ شورای عالی انرژی ابلاغ شد، بر اساس این مصوبه، دستگاههای اجرایی مکلفند از ابتدای سال ۱۴۰۷ حداقل ۴۰ درصد برق مصرفی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کنند؛ سهمی که بهصورت پلکانی تا سالهای آتی افزایش پیدا میکند.
کاهش سالانه ۵ درصد از مصرف آب، برق و گاز در راستای بهینهسازی مصرف انرژی در دستور کار قرار گرفته است و باید تا اخر سال ۱۴۰۶ به ۲۰ درصد از منابع تجدیدپذیر برسد. در صورت عدم رعایت، تأمین برق مشمول تعرفههای مربوطه خواهد شد.
توسعه انرژیهای تجدیدپذیر، بهینهسازی مصرف انرژی و کاهش ناترازی انرژی کشور از اهداف این مصوبه بیان شده است.

انتهای پیام/