۲۱:۰۱

۱۴۰۴/۱۲/۰۲

افتتاح بزرگترین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی کشور در تهران

افتتاح بزرگترین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی کشور در تهران
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح بزرگترین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی کشور در پایتخت خبر داد.
کد خبر : ۴۹۱۲
به گزارش هاب صنعت؛

به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح بزرگترین ایستگاه شارژ خودرو‌های برقی کشور در پایتخت خبر داد و گفت: این ایستگاه با هدف پشتیبانی از تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی شهرداری تهران و همچنین خودرو‌های برقی شخصی شهروندان راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این ایستگاه در راستای توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل پاک ایجاد شده، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شهرداری تهران، احداث ایستگاه‌های شارژ بزرگ‌مقیاس در نقاط مختلف شهر در دستور کار قرار دارد تا دسترسی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و خودرو‌های شخصی برقی به این زیرساخت‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

آقامیری ادامه داد: در این ایستگاه تعداد قابل‌توجهی شارژر تعبیه شده است به‌گونه‌ای که حدود ۹۰۰ دستگاه خودرو می‌توانند طی بازه زمانی ۹ تا ۱۰ ساعت عملیات شارژ را انجام دهند و از این جهت معطلی شهروندان و رانندگان به حداقل خواهد رسید.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود به ورود بخشی از ناوگان جدید اتوبوس‌های برقی ۱۲ متری اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۱۰ دستگاه اتوبوس برقی که پیش‌تر اعلام شده بود در گمرک بندرعباس قرار دارد، ۲۰ دستگاه وارد تهران شده و هم‌اکنون رونمایی می‌شود و به‌زودی به خطوط خدمت‌رسانی ملحق خواهد شد.

وی همچنین از خرید ۴۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری بی‌آرتی خبر داد و افزود: این اتوبوس‌ها برای نخستین‌بار در کشور وارد ناوگان می‌شوند. پیش از این حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس بی‌آرتی در تهران فرسوده و از رده خارج شده بود که با تأمین این اتوبوس‌ها، خلأ ایجادشده در خطوط بی‌آرتی جبران خواهد شد.

آقامیری با تأکید بر اینکه توسعه ناوگان برقی در قالب نهضت نوسازی حمل‌ونقل عمومی دنبال می‌شود، تصریح کرد: با ورود این اتوبوس‌ها، کمبود ایجادشده در خطوط پرتردد بی‌آرتی برطرف و کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان ارتقا خواهد یافت.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

پایان پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha