سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: پیش از این کشور بر اساس شاخصهای سازمان هواشناسی به پنج اقلیم تقسیم میشد، اما اکنون مبنای اقلیمبندی به تعداد شهرها افزایش یافته و به حدود ۱۳۰۰ اقلیم رسیده است.
وی با بیان اینکه دهکهای درآمدی اول و دوم اگر در پله نخست مصرف قرار بگیرند، قبض گازشان رایگان خواهد بود افزود: مابهالتفاوت مصرف در پلههای بعدی محاسبه میشود و به همین ترتیب افزایش مییابد.
توکلی با بیان اینکه پله چهارم به مشترکان بسیار بدمصرف اختصاص دارد ادامه داد: بررسیها نشان میدهد حدود ۱.۵ تا ۲ درصد مشترکان در این پله قرار دارند، اما همین گروه بیش از ۶ درصد کل گاز مصرفی را به خود اختصاص میدهند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه قبوض مشترکان پله سوم و چهارم بهصورت دقیق و موردی توسط استانها بررسی شده است اظهار کرد: هماکنون بیش از ۹۰ درصد مشترکان در پلههای اول و دوم قرار دارند؛ حدود ۷۰ درصد در پله اول، ۱۸ درصد در پله دوم و نزدیک به ۱۰ درصد در پله سوم و ۲ درصد در پله چهارم هستند.
انتهای پیام/