ظهوریان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه شکلگیری تراستیها به عنوان یک اضطرار اتفاق لازمی بود، اما برای حل بلندمدت مسئله باید فکری میشد اظهار کرد: به تدریج باید سهم تراستیها در سیستم پرداخت رسمی کشور کاهش پیدا میکرد که اتفاق نیفتاد.
وی با بیان اینکه نباید وابستگی کامل به منابع ارزی از طریق تراستیها ایجاد میشد افزود: یکی از الزامات کشور ما حرکت به سمت سیستم پرداخت رسمی و تهاتری و مبادله با پولهای دوجانبه بود.
ظهوریان با بیان اینکه تضمینهایی برای سیستم تراستیها وجود دارد، اما عزم جدیتری را میطلبد ادامه داد: بخش زیادی از تراستیهای ما بانکها هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اصل داشتن وثیقه متناسب و ضمانتهای مربوط در شورای عالی امنیت ملی بررسی میشود.
انتهای پیام/