انصاری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست خبری با بیان اینکه امروز آلودگی هوا به عنوان یکی از مهمترین چالشهای محیطزیستی در کشور بهویژه در شهرهای بزرگ کشور بهخصوص پایتخت است اظهار کرد: بالغ بر ۶ دهه است که موضوع آلودگی هوا در کلانشهری مثل تهران سابقه دارد.
وی افزود: قانون هوای پاک بالغ بر ۱۴ آییننامه اجرایی دارد و به عنوان مهمترین سند بالادستی در زمینه اقدامات مربوط به هوا محسوب میشود ولی متاسفانه حداقل در این هفت هشت سالی که از تصویب قانون هوای پاک سپری شده با انبوهی از ترک فعلها و عدم اجرای قوانین در زمینههای مختلف از جمله موضوع اسقاط ناوگان خودروهای فرسوده، معاینه فنی خودروها و گسترش حمل و نقل عمومی مواجه بودهایم.
انصاری با بیان اینکه صورت مسئله آلودگی هوا راهکارهای معین دارد ولی نیازمند آن است که در زمان منطقی و معقول اجرا شود ادامه داد: دولت چهاردهم آلودگی هوا را به عنوان یکی از مهمترین اولویتهای خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: با توجه به حجم بالای خودروهای فرسوده در کشور نیاز کشور به اسقاط خودروهای فرسوده به مراتب بیشتر از این مقادیر است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در طول این مدت در کنار ورود اتوبوسها و تاکسیهای برقی طرح جایگزینی ۲۰ هزار موتورسیکلت فرسوده کار در شهر تهران با موتور سیکلت برقی شروع شده است.
انصاری گفت: در سال ۱۴۰۴ نیز وزارت نفت ۴۲۰ میلیون لیتر سوخت مازوت کمگوگرد را در اختیار چهار نیروگاهی قرار داد که در بافت مسکونی قرار دادند البته که این میزان بسیار ناچیز است.
انتهای پیام/