به گزارش هابصنعت؛ مسعود پزشکیان، رئیسجمهور در نشست با سرمایهگذاران و فعالان اقتصادی گلستان گفت: بدون انرژی، توسعه بیمعناست. اگر نتوانیم انرژی مورد نیاز تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان اقتصادی را تأمین کنیم، دیگر برنامهها ما را به جایی نخواهد رساند.
وی با بیان اینکه زمانی که مسئولیت را بر عهده گرفتیم، با حدود ۲۰ هزار مگاوات کسری انرژی مواجه بودیم افزود: در ابتدای کار اعلام شد که با نزدیکشدن به زمستان، ذخایر سوخت ما در منابع موجود حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون لیتر است.
پزشکیان ادامه داد: در حالی که برای گذر از زمستان به بیش از ۳ تا ۴ میلیارد لیتر ذخیره سوخت نیاز داشتیم، از سوی دیگر، ظرفیت مراکز تولید گاز نیز با میزان نیاز کشور همخوانی نداشت.
انتهای پیام/