به گزارش هابصنعت؛ سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه ظرفیت ذخیرهسازی گاز طبیعی با اجرای طرحهای توسعهای در مخازن سراجه و شوریجه ۲ برابر میشود اظهار کرد: ظرفیت فعلی مخزن سراجه قم حدود یک میلیارد مترمکعب در سال است که با اجرای طرحهای توسعهای، این رقم با افزایش ۵۰۰ میلیون مترمکعبی به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب میرسد.
وی افزود: با افزایش ظرفیت در مخازن ذخیرهسازی سراجه و شوریجه، کشور به جایگاهی دست مییابد که بتواند در شرایط اوج مصرف زمستانی، حدود ۶ میلیارد مترمکعب گاز ذخیرهشده را برای پشتیبانی از شبکه در اختیار داشته باشد.
انتهای پیام/