به گزارش هابصنعت؛ حمید بورد، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم آغاز تولید گاز از میدان توس در شمال شرق کشور گفت: این میدان با ظرفیت تولید اولیه ۳ تا ۵ میلیون مترمکعب در روز، نقش مهمی در تأمین پایدار گاز، توازن شبکه و افزایش فشار گاز در پنج استان شمالی ایفا خواهد کرد.
وی افزود: پس از انقلاب اسلامی چند میدان بزرگ در کشور توسعه یافته است. امروز نیز برای نخستین بار توسعه یک میدان گازی جدید در دولت چهاردهم آغاز شد.
بورد ادامه داد: ظرفیت پیشبینیشده گاز در این منطقه حدود ۲ تریلیون فوتمکعب است؛ برای اجرای این پروژه حدود ۱۲۰ میلیون یورو سرمایهگذاری در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/