۱۰:۱۳

۱۴۰۴/۱۱/۲۰

پزشکیان: روزانه ۱۷ میلیون دلار گاز در میدان‌های کشور می‌سوزد

پزشکیان: روزانه ۱۷ میلیون دلار گاز در میدان‌های کشور می‌سوزد
رئیس‌جمهور با بیان اینکه روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در میدان‌های کشور می‌سوزد اظهار کرد: امیدوارم به‌زودی شاهد آیین‌هایی باشیم که در آن پایان کامل هدررفت روزانه ۱۷ میلیون دلار از ثروت ملی جشن گرفته شود.
کد خبر : ۴۵۸۱

به گزارش هاب‌صنعت؛ مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن) در آیین بهره‌برداری از طرح توسعه میدان گازی توس و ایستگاه تقویت فشار دهلران، با اشاره به لزوم صیانت از منابع ارزی کشور بیان کرد: روزانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب گاز در میدان‌های کشور می‌سوزد که به‌معنای اتلاف روزانه ۱۷ میلیون دلار از ثروت ملی است.

وی با طرح این پرسش که با چنین رقمی (۱۷ میلیون دلار) چه تحولات بزرگی می‌توان در مسیر توسعه کشور ایجاد کرد، افزود: نباید اجازه داد این سرمایه عظیم به‌سادگی از بین برود. 

تعداد بازدید : 3
کد ویدیو

رئیس‌جمهور در ادامه خطاب به مجموعه‌های اجرایی و پیمانکاران فعال در وزارت نفت تأکید کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و روحیه همبستگی باید زمان اجرای پروژه‌ها را به حداقل رساند.

پزشکیان تأکید کرد: در مسیر صیانت از این ثروت، حتی یک ساعت نیز نباید از دست برود و لازم است همه ظرفیت‌ها برای تسریع در جمع‌آوری این منابع به‌کار گرفته شود.

وی با قدردانی از متخصصانی که در شرایط دشوار برای پیشرفت صنعت نفت تلاش می‌کنند، یادآور شد: منابع حاصل از صرفه‌جویی‌ها و جمع‌آوری گاز‌ها همراه باید به‌طور مستقیم برای رشد، آبادانی و توسعه مناطقی هزینه شود که میزبان این پروژه‌ها هستند.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

رئیس‌جمهور در پایان با تبریک ایام دهه فجر، فرمان بهره‌برداری از فاز اول میدان گازی توس با اعتبار ۱۲۰ میلیون یورو و ایستگاه تقویت فشار دهلران با اعتبار ۱۲۵ میلیون یورو را صادر کرد و گفت: امیدوارم به‌زودی شاهد آیین‌هایی باشیم که در آن پایان کامل هدررفت روزانه ۱۷ میلیون دلار از ثروت ملی جشن گرفته شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha