۱۶:۵۵

۱۴۰۴/۱۱/۱۴

بهره‌برداری از طرح ارتقای کیفی نفت‌گاز پالایشگاه شیراز

بهره‌برداری از طرح ارتقای کیفی نفت‌گاز پالایشگاه شیراز
طرح ارتقای کیفی نفت‌گاز پالایشگاه شیراز (DHT) به‌صورت رسمی با دستور رئیس‌جمهوی به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : ۴۵۱۲

به گزارش هاب‌صنعت؛ طرح ارتقای کیفی نفت‌گاز پالایشگاه شیراز (DHT) امروز (سه‌شنبه، ۱۴ بهمن) با فرمان مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور با همراهی محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت به‌صورت ویدئوکنفرانسی بهره‌برداری شد.

طرح ارتقای کیفی نفت‌گاز (DHT) از طرح‌های مهم پالایشگاه شیراز است که با ظرفیت تبدیل ۲۶ هزار بشکه در روز نفت‌گاز معمولی به نفت‌گاز یورو با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۸۳ میلیون یورو اجرا شده است.

واحد «DHT» هیدروژنی دارد که با حذف ناخالصی‌ها، به‌ویژه گوگرد و ترکیبات نیتروژنی، نفت‌گاز را به استاندارد‌های جهانی یوو ۵ می‌رساند. همچنین این واحد از نظر زیست‌محیطی و اقتصادی اهمیت بالایی دارد، زیرا نفت‌گاز تولیدی در این واحد مطابق با استاندارد‌های بین‌المللی (یورو ۵) است و سبب افزایش کارایی موتور می‌شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha