۰۴:۵۰

۱۴۰۴/۱۱/۰۹

مدیرعامل شرکت گاز خواستار اولویت‌دهی به مردمی‌سازی صرفه‌جویی انرژی شد

مدیرعامل شرکت گاز خواستار اولویت‌دهی به مردمی‌سازی صرفه‌جویی انرژی شد
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه مردمی‌سازی صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از وظایف اصلی این شرکت است، گفت: تحقق پایداری شبکه گاز در شرایط حساس کنونی، بدون مشارکت مؤثر مردم، اجرای هم‌زمان اصلاحات زیرساختی، توسعه کارور‌های انرژی و کاهش اتلاف در زنجیره تولید تا توزیع، امکان‌پذیر نیست.
کد خبر : ۴۴۰۲

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از شرکت ملی گاز ایران؛ سعید توکلی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران امروز (چهارشنبه، هشتم بهمن) در هفدهمین نشست هماهنگی سوخت زمستانی با حضور مدیران ستادی، مدیران عامل شرکت‌های گاز استانی و مدیران مناطق عملیاتی به‌صورت ویدئوکنفرانس با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت گاز بیان کرد: مدیریت حدود ۸۵ درصد مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری و حفظ پایداری شبکه در سطح مصرف بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب در روز، آن هم در شرایط جغرافیایی گسترده کشور و به‌ویژه در مناطق شمال، شمال‌شرق و شمال‌غرب، به هیچ‌وجه کار ساده‌ای نبود و این دستاورد حاصل همدلی، مسئولیت‌پذیری و عملکرد مؤثر همکاران در همه بخش‌هاست.

وی با هشدار نسبت به ورود موج جدید سرما که از امروز بعدازظهر آغاز شده و در سه تا چهار روز آینده ابتدا کل نوار غربی و سپس سراسر کشور را دربر می‌گیرد، تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه کشور، تحت هیچ شرایطی نباید از آماده‌باش عملیاتی خارج شویم. همچنین این آماده‌باش به‌ویژه در مناطقی که پیش‌تر تجربه سرما داشته‌اند یا احتمال می‌رود شرایط سختی ایجاد شود، باید به‌طور کامل و ۱۰۰ درصدی رعایت شود.

معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان اینکه این مصرف بالا تنها مختص یک یا دو روز نیست، تأکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، این سرما پایدار خواهد بود. از این رو، از همه همکاران در استان‌ها درخواست می‌کنم که بدون هیچ‌گونه تردید و تأخیری، تصمیم‌های ابلاغی مرکز کنترل دیسپچینگ را اجرا کنند. شاید دما در برخی مناطق اندکی افزایش داشته باشد، اما شرایط کلی همچنان زمستانی و حساس است.

توکلی با اشاره به امضای قرارداد‌های صنعت گاز با شرکت‌های کارور، این رویداد را یکی از نقاط عطف شرکت ملی گاز ایران در حوزه بهینه‌سازی و مدیریت مصرف دانست و بیان کرد: این موفقیت نتیجه هم‌افزایی و هماهنگی در سطوح مختلف، از مجلس شورای اسلامی، دولت و به‌ویژه وزارت نفت، سازمان برنامه و بودجه و بخش‌های تخصصی شرکت ملی گاز ایران بود که در نهایت موضوع «کارور‌های انرژی» را از سطح سیاست‌گذاری به مرحله اقدام رساند.

وی با تأکید بر اینکه موضوع کارور‌های انرژی یک تکلیف قانونی صریح است، افزود: این موضوع تشریفاتی یا اختیاری نبوده و استان‌ها موظف‌اند با جدیت کامل آن را اجرا کرده و به این حوزه ورود جدی داشته باشند. کارور‌های انرژی، به‌عنوان حلقه واسط میان شرکت ملی گاز ایران و مصرف‌کنندگان، یکی از مؤثرترین و حتی منحصربه‌فردترین ابزار‌های مدیریت مصرف انرژی به‌شمار می‌روند.

معاون وزیر نفت در امور گاز، بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها و مناطق عملیاتی، جلوگیری از توقف‌های تکراری، تمیزکاری اسکرابر‌ها و تجهیزات سی‌جی‌اس (CGS) و هماهنگی کامل با دیسپچینگ تأکید کرد و گفت: حفظ پایداری شبکه در هفته‌های پیش‌رو نیازمند انسجام، دقت و استمرار همین رویکرد فعلی است.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha