به گزارش هابصنعت؛ سید عباس عرقچی، وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در عرصه بین الملل همیشه تهدید نظامی و دیپلماسی همزمان وجود داشته است. هرکدام از اینها مسیر خودش را دارد.
وی افزود: موضع ما هم دقیقا همین هست که اعمال دیپلماسی از طریق تهدید نظامی نمیتواند نتیجهبخش باشد.
عراقچی ادامه داد: اگر میخواهند مذاکرهای شکل بگیرد حتما باید تهدید، زیاده خواهی و طرح موضوعات غیر منطقی را کنار بگذارند مذاکره مرام خود را دارد و باید از موضع برابر و براساس احترام متقابل باشد.
وزیر امور خارجه اظهار کرد: البته کشورهایی به عنوان واسطه در حال تلاش و رایزنی هستند که با آنها در تماس هستیم اما تا این لحظه هیچ تصمیمی اتخاذ نشده و هیچ درخواستی هم از سوی ما مطرح نشده است.
انتهای پیام/