۰۱:۱۲

۱۴۰۴/۱۱/۰۸

ورود ۲۰۰ مگاوات برق خورشیدی جدید به شبکه تهران تا پایان سال

ورود ۲۰۰ مگاوات برق خورشیدی جدید به شبکه تهران تا پایان سال
استاندار تهران گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ مگاوات طرح خورشیدی در استان وارد مدار شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال حداقل ۲۰۰ مگاوات دیگر به شبکه اضافه شود.
کد خبر : ۴۳۸۰

به گزارش هاب‌صنعت؛ محمدصادق معتمدیان، استاندار تهران با اشاره به اولویت راهبردی دولت در حوزه انرژی اظهار کرد: احداث نیروگاه‌های خورشیدی یکی از برنامه‌های محوری دولت چهاردهم است که با هدایت مستقیم رئیس‌جمهور در سراسر کشور دنبال می‌شود و خوشبختانه استان تهران نیز در این مسیر توفیقات قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه توسعه انرژی پاک متناسب با شرایط خاص زیست‌محیطی تهران یک ضرورت جدی است، افزود: استفاده از انرژی خورشیدی علاوه بر کاهش آلاینده‌ها و اجرای قانون هوای پاک، به کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و صرفه‌جویی اقتصادی منجر می‌شود و از این جهت یک راهبرد بسیار مناسب برای استان و کشور محسوب می‌شود.

۱۳ هزار مگاوات ثبت‌نام نیروگاه خورشیدی در پایتخت

استاندار تهران با اشاره به تشکیل کمیته انرژی استان از ابتدای دولت، تصریح کرد: جلسات این کمیته به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود و با گفتمان‌سازی دولت در زمینه مشارکت مردم در احداث نیروگاه‌های خورشیدی، شاهد استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و مردم عزیز بوده‌ایم؛ به‌طوری‌که بیش از ۱۳ هزار مگاوات از طریق ساتبا در استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

معتمدیان ادامه داد: پس از پالایش طرح‌ها، حدود ۸ هزار و ۸۰۰ مگاوات طرح قابلیت صدور پروانه و ورود به مراحل اجرایی را دارد و همچنین بیش از ۱۸ هزار هکتار زمین مستعد برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با همکاری منابع طبیعی شناسایی شده و مطالعات زیست‌محیطی و اتصال به شبکه برق توسط دستگاه‌های ذی‌ربط انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۰۰۰ مگاوات طرح خورشیدی در استان در حال اجراست، گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ مگاوات وارد مدار شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال حداقل ۲۰۰ مگاوات دیگر به شبکه اضافه شود و سایر طرح‌ها به‌تدریج در سال آینده به بهره‌برداری برسند.

افزایش ۳ تا ۴ هزار مگاواتی ظرفیت خورشیدی با مگاپروژه‌های جدید

استاندار تهران از تعریف چند مگاپروژه بزرگ‌مقیاس خورشیدی در استان خبر داد و افزود: با بهره‌برداری نهایی از این پروژه‌ها، حدود ۳ تا ۴ هزار مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های برق خورشیدی استان تهران افزوده می‌شود.

معتمدیان با اشاره به تنوع پروژه‌ها در سطح استان اظهار کرد: برای نخستین بار احداث نیروگاه خورشیدی در ۱۲۰۰ مدرسه آغاز شده که ان‌شاءالله تا پایان ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین ۱۲۰۰ مسجد در برنامه احداث نیروگاه خورشیدی قرار دارند و مطالعات آنها توسط شرکت‌های توزیع برق انجام شده است.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز ۲۷۰۰ حلقه چاه با تشکیل شرکت تعاونی و حمایت جهاد کشاورزی استان، نیروگاه تجمیعی خورشیدی به ظرفیت ۱۰۰ مگاوات ایجاد خواهد شد و در شهرک‌های صنعتی عباس‌آباد و شمس‌آباد طرح‌های مهمی در دست اجراست که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند.

استاندار تهران با تأکید بر نقش دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: در حوزه ادارات، اقدامات خوبی برای نصب صفحه‌های خورشیدی بر بام ساختمان‌ها آغاز شده و استانداری با حمایت از این روند، به‌دنبال افزایش سرعت اجرای این طرح‌هاست و همچنین پروژه‌های مناسبی برای واحد‌های خارج از شبکه در دست اقدام است.

معتمدیان با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه انرژی پاک گفت: با راهبردی که دولت چهاردهم آغاز کرده، حرکت امیدوارکننده‌ای در کشور شکل گرفته است و امیدواریم با همکاری همه بخش‌ها اعم از دولتی، نظارتی و خصوصی، ضمن جبران ناترازی انرژی، رکوردی جدید در توسعه انرژی خورشیدی تا پایان این دولت به ثبت برسد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha