۱۵:۱۰

۱۴۰۴/۱۱/۰۶

کشف بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان تهران

کشف بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان تهران
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از کشف بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان تهران خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته حدود هزار درصد افزایش داشته است.
کد خبر : ۴۳۶۶

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: کشف دستگاه رمز ارز در نتیجه گزارش‌های مردمی و استفاده از سامانه‌های داده‌کاوی و تحلیل اطلاعات بود.

وی ادامه داد: برای گزارش‌دهندگان نیز به ازای هر ماینر از یک میلیون تاسقف ۲۰۰ میلیون تومان پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است.

ناظریان بیان کرد: این میزان کشف شده، معادل مصرف برق ۴۰ هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به اینکه هر ماینر معادل یک تا دو کولر گازی برق مصرف می‌کند بیان کرد: شهروندان در صورت برخورد با موارد مشکوک می‌توانند به سامانه ۳۰۰۰۵۱۲۱ اطلاع دهند تا هر چه سریعتر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی همچنین بیان کرد که دربرخی از موارد نصب رمز ارز‌ها باعث اتش سوزی ساختمان‌ها می‌شود.

ناظریان در ادامه به برنامه‌های توسعه انرژی خورشیدی در بخش خانگی و دولتی اشاره کرد و افزود: برق تولیدی سامانه‌های خورشیدی خانگی با قرارداد تضمینی ۲۰ ساله خریداری می‌شود و می‌تواند نقش مؤثری در اقتصاد خانوار داشته باشد.

وی تاکید کرد: ادارات موظف‌اند بخشی از مصرف برق خود را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کنند و در صورت عدم اقدام، با محدودیت مواجه خواهند شد.

وی در پایان با اشاره به صرفه‌جویی گسترده شهروندان تهرانی در تابستان امسال خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال، بیش از ۵۰۰ میلیون کیلووات‌ساعت صرفه‌جویی معادل مصرف یک ماه شهر تبریز ثبت شد که به تأمین برق پایدارتر و باکیفیت‌تر در پایتخت کمک کرد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha