۱۱:۱۹

۱۴۰۴/۱۰/۲۴

دومین جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی نصب شد

دومین جکت فاز ۱۱ پارس جنوبی نصب شد
سرپرست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از اجرای عملیات نصب دومین جکت این طرح در آب‌های خلیج فارس خبر داد و گفت: این فرآیند با اجرای عملیات شمع‌کوبی و نصب ملحقات در روز‌های آینده تکمیل می‌شود.
کد خبر : ۴۲۰۸

به گزارش هاب‌صنعت؛ کیوان طریقتی، سرپرست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی از اجرای عملیات نصب دومین جکت این طرح در آب‌های خلیج فارس خبر داد و درباره مشخصات این سازه عظیم دریایی گفت: جکت سرچاهی SPD ۱۱ A با ارتفاع نزدیک به ۷۷ متر و وزن ۲ هزار و ۲۵۷ تن، پس از بارگیری و انتقال به بلوک مخزنی فاز ۱۱ پارس جنوبی با همکاری شرکت پتروپارس و با شناور نصاب HL-۵۰۰۰ در مرز مشترک آبی ایران و قطر در خلیج فارس نصب شد و با شروع عملیات شمع‌کوبی در روز‌های آتی در موقعیت خود تثبیت خواهد شد.

وی با اشاره به ساخت این جکت در کمتر از ۱۵ ماه در یارد شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) افزود: برای ساخت این سازه که آخرین جکت از طرح‌های ۲۴گانه میدان مشترک پارس جنوبی به شمار می‌رود، ۸۴۰ هزار ساعت کار بدون حادثه انجام شده است.

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی نصب دومین جکت این فاز را پیش‌نیازی برای استقرار دکل و آغاز عملیات حفاری موقعیت مرزی SPD ۱۱ A دانست و عنوان کرد: در دومین موقعیت فاز ۱۱ پارس جنوبی، حفاری پانزده حلقه چاه پیش‌بینی شده که پس از اتمام، برداشت گاز غنی از این فاز را به ظرفیت اسمی خواهد رساند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha