۱۷:۳۱

۱۴۰۴/۱۰/۲۳

آمریکا به‌دنبال تصاحب رایگان نفت ونزوئلا است

آمریکا به‌دنبال تصاحب رایگان نفت ونزوئلا است
تحلیلگر روس دیروز دوشنبه تاکید کرد، برخلاف تبلیغات ترامپ درباره سرمایه‌گذاری در نفت ونزوئلا، نقشه واقعی وی تصاحب رایگان نفت ونزوئلا است.
کد خبر : ۴۲۰۵

به گزارش هاب‌صنعت؛ متخصص صندوق ملی امنیت انرژی روسیه، ایگور یوشکوف روز دوشنبه بیست و دوم دی ماه اعلام کرد: شرکت‌های نفتی آمریکایی از ترامپ خواسته‌اند بر ونزوئلا فشار آورد تا سهام شرکت نفت‌وگاز این کشور را رایگان به آمریکایی‌ها واگذار کند.

تلاش شرکت‌های آمریکایی برای تصاحب بزرگ‌ترین ذخایر نفت جهان پس از عملیات ۱۳ دی‌ماه کماندو‌های آمریکایی به خاک ونزوئلا و ربودن نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور صورت گرفته است. ترامپ پس از آن، خواستار اخراج تمامی شرکت‌های غیرآمریکایی از ونزوئلا شده و حق استفاده از نفت این منطقه را به صورت انحصاری متعلق به آمریکا خوانده است.

یوشکوف تاکید کرد: قیمت نفت در حال حاضر پایین است؛ از این رو، سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی در میادین نفتی ونزوئلا به افزایش تولید نفت و کاهش قیمت منجر می‌شود و با ده‌ها میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ضرر می‌کنند؛ از این رو آنها می‌خواهند سهام عمده میادین نفتی ونزوئلا را رایگان به دست آورند و سپس منتظر بنشیند تا قیمت نفت افزایش یابد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha