۱۱:۲۹

۱۴۰۴/۱۰/۲۳

اوضاع نابسامان توزیع نفت سفید در زاهدان؛ سوخت هست، اما توزیع نمی‌شود

اوضاع نابسامان توزیع نفت سفید در زاهدان؛ سوخت هست، اما توزیع نمی‌شود
توزیع نفت سفید در سیستان و بلوچستان با وجود اعلام مدیران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر وجود سهمیه، با چالش‌هایی همچون تعطیلی برخی شعب، پاسخگو نبودن فروشندگان و دریافت دیرهنگام نفت از سوی بعضی از شعبه‌های فروش روبه‌رو است.
کد خبر : ۴۱۹۲

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از ایرنا؛ سرمای استخوان‌سوز زمستان، این روز‌ها چهره‌ای خشن‌تر از همیشه در استان پهناور سیستان و بلوچستان به خود گرفته و در برخی مواقع تا منفی پنج درجه رسیده؛ سرمایی که بیش‌از همه، زندگی مردم مناطق کم‌برخوردار و روستایی را تحت تأثیر قرار داده و تأمین گرما را به یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانوار‌ها تبدیل کرده است.

هرچند در سال‌های اخیر، شعله‌های گاز شهری به بخشی از نقاط سیستان و بلوچستان رسیده اما در بسیاری از شهر‌ها و روستاها، عملیات لوله‌کشی گاز هنوز به‌طور کامل انجام نشده و نبود علمک گاز، مانعی جدی برای بهره‌مندی مردم از این نعمت به شمار می‌رود.

بسیاری از خانواده‌ها در این سرمای طاقت‌فرسا ناچارند بار دیگر به نفت سفید روی بیاورند؛ سوختی که علاوه‌بر بوی نامطبوع و دود آزاردهنده، مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی نیز به همراه دارد، اما چاره‌ای جز تحمل آن برای گرم نگه داشتن خانه‌ها باقی نمانده است.

با این حال، توزیع نفت سفید نیز همواره با گلایه‌های مردمی همراه بوده است. تعطیلی برخی شعب توزیع، پاسخگو نبودن فروشندگی‌ها و اختلال در روند عرضه باعث شده تا بخشی از شهروندان نتوانند به‌موقع سهمیه دولتی خود را دریافت کنند و در پی آن، مجبور به فروش سهمیه یا تامین نفت مورد نیاز از بازار آزاد با هزینه‌ای به‌مراتب بیشتر شوند.

در این شرایط که تامین سوخت در استان انجام شده و مشکلی از این حیث وجود ندارد، مردمی که از نفت سفید استفاده می‌کنند در سیستان و بلوچستان خواستار نظارت جدی‌تر متولیان امر بر عملکرد شعب توزیع نفت سفید هستند؛ نظارتی که می‌تواند از بروز تخلف، سوءاستفاده‌ها و تحمیل هزینه‌های اضافی بر دوش خانوار‌ها جلوگیری کند و اندکی از بار سنگین زمستان سرد این دیار بکاهد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha