۰۰:۳۳

۱۴۰۴/۱۰/۱۱

دولت بزرگترین پالایشگاه ایران را می‌فروشد

دولت بزرگترین پالایشگاه ایران را می‌فروشد
دولت قصد دارد ۱۷.۹ درصد از سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را واگذار کند.
کد خبر : ۴۰۹۵

به گزارش هاب‌صنعت؛ دولت قصد دارد ۱۷.۹ درصد از سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را واگذار کند و سازمان خصوصی‌سازی باید ظرف یک ماه تکلیف اراضی و بدهی ارزی این پالایشگاه به بانک مرکزی را مشخص کند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی کشور است و نقش مهمی در کاهش ناترازی بنزین و بهبود تراز انرژی ایران داشته است.

واگذاری سهام در راستای توسعه خصوصی‌سازی انجام می‌شود؛ اکنون ۵۱ درصد سهام متعلق به وزارت نفت و ۴۹ درصد به وزارت کار است و این پالایشگاه روزانه ۴۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۱ میلیون لیتر گازوییل تولید می‌کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha