۰۱:۴۵

۱۴۰۴/۱۰/۰۴

نامه ۱۷۱ نماینده مجلس برای افزایش حقوق به میزان تورم در سال آینده

نامه ۱۷۱ نماینده مجلس برای افزایش حقوق به میزان تورم در سال آینده
۱۷۱ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، خواستار تصمیم برای افزایش حقوق حداقل به میزان تورم شدند.
کد خبر : ۳۹۷۵

۱۷۱ نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور و رئیس مجلس، خواستار تصمیم ملی برای افزایش حقوق کارکنان دولت، کارگران و بازنشستگان حداقل به میزان تورم شدند.

نمایندگان با استناد به ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری تأکید کردند که بی‌توجهی به نرخ تورم در تعیین حقوق، به کاهش شدید قدرت خرید حقوق‌بگیران منجر شده و تبعاتی، چون رکود اقتصادی، کاهش اشتغال و افزایش آسیب‌های اجتماعی را در پی داشته است.

در این نامه آمده است که پیش‌بینی افزایش حقوق کمتر از تورم در لایحه بودجه ۱۴۰۵، با شرایط معیشتی جامعه سازگار نیست و می‌تواند بحران‌های اجتماعی و امنیتی را تشدید کند.

نمایندگان از دولت و مجلس خواستند در بودجه ۱۴۰۵، افزایش حقوق متناسب با تورم و تأمین حداقل معیشت خانوار را مبنا قرار دهند و این تصمیم به کارگران و بازنشستگان نیز تعمیم داده شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha