۱۴:۳۸

۱۴۰۴/۰۹/۱۲

معاون اجرایی رئیس‌جمهور: سوزاندن گازوییل با سولفور بالا در نیروگاه‌ها واقعیت ندارد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مازوت‌سوزی و سوزاندن گازوییل با سولفور بالا واقعیت ندارد، اظهار کرد: وارونگی هوا سال‌های سال بوده است.
کد خبر : ۳۶۲۰

به گزارش هاب‌صنعت؛ محمدجعفر قائم‌پناه، معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جلسه موضوع آلودگی هوا بررسی شد و استاندار تهران گزارشی در زمینه آلودگی هوا ارائه کرد و مقرر شد کارگروه ملی آلودگی هوا این موضوع را بررسی کند.

وی افزود: همچنین مقرر شده این کارگروه مصوبات مورد نیاز را به تصویب برساند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: در زمینه بهبود کیفیت هوا به اجرای پروژه برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها اقدام می‌کنیم تا ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی در تهران توزیع شود.

قائم‌پناه همچنین درباره کیفیت موتور خودرو‌های ساخت داخل، تاکید کرد: کیفیت خوب نیست، اما رئیس‌جمهور هم در این زمینه به خودروسازان اخطار داده و یکی از کارخانه‌ها هم هیبریدی کردن موتور‌ها را آغاز کرده است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آلودگی هوای شهر‌های کشور به ویژه تهران ناشی از خودرو و موتورسیکلت است، تصریح کرد: در تهران تاکنون خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های اسقاطی از دور خارج نشده‌اند، از سوی دیگر شهرداری به‌عنوان نهاد مسئول منابع کافی در اختیار حمل‌ونقل عمومی قرار نداده است.

 معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مازوت‌سوزی و سوزاندن گازوییل با سولفور بالا واقعیت ندارد، ادامه داد: وارونگی هوا سال‌های سال بوده است. ما باید این وضعیت را بهبود دهیم و این امر را وظیفه خود می‌دانیم.

قائم‌پناه در پاسخ به پرسشی درباره امکان آزادسازی قیمت خودرو، اظهار کرد: اگر عرضه و تقاضا مطابق نیاز جامعه تنظیم شود می‌توان آزادسازی قیمت خودرو را مطرح کرد، اما تا زمانی که هنوز نمی‌توانیم بازار را اشباع کنیم آزادسازی به ضرر مردم است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه گفته شده تهران در کوتاه‌مدت به حدود ۷ تا ۸ هزار اتوبوس نیاز دارد که با بودجه ۱ تا ۱ و نیم میلیارد دلار قابل انجام است، تصریح کرد: دولت پیگیر واردات واگن برای خطوط مترو در شهر‌های مختلف است تا ظرفیت حمل‌ونقل عمومی افزایش یابد. این پروژه را رئیس‌جمهور با جدیت پیگیری می‌کنند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: ضروری است شهرداری اولویت خود را اصلاح نظام حمل‌ونقل قرار دهد؛ از جمله تأمین اتوبوس‌هایی با آلایندگی کمتر و اجرای توصیه‌های کارشناسان. شهرداری تهران منابع مالی متعددی دارد و می‌تواند این امر را در اولویت قرار دهد. تازگی تعدادی اتوبوس برقی وارد شده است که می‌توان این روند را توسعه داد تا کمک قابل‌توجهی به کاهش آلودگی هوای تهران شود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر