به گزارش هابصنعت؛ نیمه بهمن سال جاری، به مناسبت دهه فجر و عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص) با پیشنهاد رئیسکل بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی، با هدف کاهش تبعات ناگوار اجتماعی و اقتصادی ناشی از حوادث وسایل نقلیه فاقد بیمهنامه و ترویج فرهنگ بیمهای، جرایم مربوط به وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمهنامه شخص ثالث تا تاریخ ۳۰ اسفندماه برای انواع موتورسیکلت فاقد بیمهنامه مورد بخشیدگی قرار گرفت.
بنابر اعلام صندوق تامین خسارتهای بدنی و ستاد مدیریت حملونقل سوخت(با توجه به هماهنگیهای صندوق با آن ستاد) پس از پایان آخرین مهلت بخشودگی نسبت به درج مشخصات وسایل نقلیه فاقد بیمهنامه در سامانه فهرست خاکستری و غیرفعال شدن کارت سوخت این نوع وسایل اقدام خواهد کرد. براین اساس، موتورسیکلتهایی که تا آخر سال بیمه نداشته و یا اقدام به اخذ بیمهنامه نکنند، کارت سوخت آنها غیرفعال میشود.
این موضوع در راستای اعلام ستاد مدیریت حملونقل سوخت کشور و براساس ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث است که صدور کارت و تخصیص سهمیه سوخت برای وسایل نقلیه فاقد بیمهنامه معتبر را ممنوع دانسته و موتورسیکلتها تا زمان دریافت بیمهنامه شخص ثالث، از کارت سوخت و سهمیه سوخت محروم خواهند بود.
انتهای پیام/