۱۳:۲۳

۱۴۰۴/۰۹/۰۶

عضو کمیسیون انرژی: مصوبه گرانی بنزین غیرقانونی است

عضو کمیسیون انرژی: مصوبه گرانی بنزین غیرقانونی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تصمیم اخیر درباره نحوه تخصیص سهمیه بنزین با اشکالات جدی همراه است اظهار کرد: مصوبه گرانی بنزین غیرقانونی است.
کد خبر : ۳۴۹۷

به گزارش هاب‌صنعت؛ مالک شریعتی‌نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار کرد: تصمیم اخیر درباره نحوه تخصیص سهمیه بنزین با اشکالات جدی همراه است و برخی بند‌های آن با اصول عدالت اجتماعی همخوانی ندارد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه اخیر، سهمیه خودرو‌های دوگانه‌سوز CNG نصف می‌شود، درحالی‌که بر اساس قانون برنامه و بودجه، خودرو‌های برقی و هیبریدی که باید در آینده به چرخه حمل‌ونقل کشور اضافه شوند از این کاهش سهمیه مستثنی شده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: مهم‌‎تر از همه نگاه مصوبه به خودرو‌های نوپلاک است؛ به‌گونه‌ای که خودرو‌های جدید از دریافت سهمیه کامل محروم شده‌اند. 

به گفته شریعتی‌نیاسر بسیاری از خانوار‌ها با سختی، توانسته‌اند خودرویی ارزان‌قیمت تهیه کنند و اکنون با تصمیم جدید از سهمیه بنزین محروم شده‌اند.

وی تصریح کرد: چنین وضعیتی کاملاً ناعادلانه است و با روح کلی برنامه هفتم توسعه و نگاه خانوارمحور، مغایرت دارد.

به گفته شریعتی‌نیاسر مصوبه گرانی بنزین غیرقانونی است و در هیئت تطبیق مصوبات مجلس رد خواهد شد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha