به گزارش هابصنعت؛ مالک شریعتینیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتوگویی اظهار کرد: تصمیم اخیر درباره نحوه تخصیص سهمیه بنزین با اشکالات جدی همراه است و برخی بندهای آن با اصول عدالت اجتماعی همخوانی ندارد.
وی تصریح کرد: طبق مصوبه اخیر، سهمیه خودروهای دوگانهسوز CNG نصف میشود، درحالیکه بر اساس قانون برنامه و بودجه، خودروهای برقی و هیبریدی که باید در آینده به چرخه حملونقل کشور اضافه شوند از این کاهش سهمیه مستثنی شدهاند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: مهمتر از همه نگاه مصوبه به خودروهای نوپلاک است؛ بهگونهای که خودروهای جدید از دریافت سهمیه کامل محروم شدهاند.
به گفته شریعتینیاسر بسیاری از خانوارها با سختی، توانستهاند خودرویی ارزانقیمت تهیه کنند و اکنون با تصمیم جدید از سهمیه بنزین محروم شدهاند.
وی تصریح کرد: چنین وضعیتی کاملاً ناعادلانه است و با روح کلی برنامه هفتم توسعه و نگاه خانوارمحور، مغایرت دارد.
به گفته شریعتینیاسر مصوبه گرانی بنزین غیرقانونی است و در هیئت تطبیق مصوبات مجلس رد خواهد شد.
انتهای پیام/