۱۲:۴۱

۱۴۰۴/۰۹/۰۶

سخنگوی دولت: ۴۳ درصد از سوخت‌گیری‌ها با کارت جایگاه‌ها انجام می‌شود

سخنگوی دولت: ۴۳ درصد از سوخت‌گیری‌ها با کارت جایگاه‌ها انجام می‌شود
سخنگوی دولت با اعلام اینکه ۴۳ درصد از سوخت‌گیری‌های اخیر با کارت جایگاه‌ها انجام شده است، گفت: همه آنچه از افزایش نرخ بنزین با استفاده از کارت آزاد جایگاه‌داران حاصل می‌شود به‌صورت مستقیم برای معیشت مردم در نظر گرفته می‌شود. 
کد خبر : ۳۴۹۵

به گزارش هاب‌هاب‌صنعت؛ فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت چهارشنبه، پنجم آذر در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به جزئیات تصمیم دولت برای اصلاح نرخ بنزین، اظهار کرد: هدف مصوبه دولت، نظم‌بخشی به مصرف سوخت است. هم‌اکنون مصرف بنزین به‌صورت میانگین در روز‌های عادی به ۱۳۳ میلیون لیتر می‌رسد. مصرف بنزین در تعطیلات نوروز از ۱۶۰ میلیون لیتر و در ایام جنگ ۱۲ روزه از عدد ۱۹۷ میلیون لیتر عبور کرد.

وی با بیان اینکه دولت شعار عدالت‌محوری و معیشت مردم را دنبال می‌کند، افزود: مقرر شد همه آنچه از افزایش نرخ بنزین کارت آزاد جایگاه‌داران حاصل می‌شود، مستقیماً برای معیشت مردم و موضوعاتی از جنس کالابرگ در نظر گرفته شود. 

سخنگوی دولت با اعلام اینکه ۴۳ درصد از سوخت‌گیری‌های اخیر با کارت جایگاه‌ها انجام شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی این است که حجم بالایی از این مقدار، صرف قاچاق می‌شود. دولت همسو با بهبود معیشت، دارو و درمان مردم، این موضوع را باید مدیریت کند، از این رو به مصوبه اخیر رسیده است.

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی درباره سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی، گفت: کارگروهی در همین مصوبه پیش‌بینی شده تا درباره همه این موضوعات تصمیم‌گیری کند.

وی درباره تعریف خودرو‌های نوشماره تصریح کرد: خودرو‌هایی که از قبل وجود داشتند کارت سوخت دارند. اگر کسی خودرویی می‌خرد که از قبل شماره شده است طبیعتاً کارت سوخت دارد و در این مورد مشکلی وجود ندارد. اما خودرویی که تازه تولید و شماره می‌شود شامل این موضوع (تخصیص سهمیه) نمی‌شود. 

سخنگوی دولت اظهار کرد: با توجه به وضع معیشت مردم و رقمی که باید به کالا‌های اساسی و کالابرگ، دارو و درمان اختصاص داد، این جمع‌بندی انجام گرفت و شیوه اجرا نیز در آن کارگروه مشخص شده و به اطلاع مردم می‌رسد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha