۱۲:۰۱

۱۴۰۴/۰۹/۰۲

دزدی آب از شیرهای آتش‌نشانی برای پرکردن استخر‌!

دزدی آب از شیرهای آتش‌نشانی برای پرکردن استخر‌!
درحالی‌که تهران با معضل بی‌آبی روبروست، مدیرعامل آتش‌نشانی از دزدی آب شیرهای آتش‌نشانی برای پرکردن استخرها خبر داد.
کد خبر : ۳۴۲۰

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از خبرگزاری فارس؛ تهران آب ندارد و شب‌ها آب در بسیاری از مناطق از ساعت ۱۲ تا ۶ صبح آب قطع می‌شود.

قدرت‌الله محمدی، مدیرعامل آتش‌نشانی شهر تهران می‌گوید که بی‌آبی به جایی رسیده که برخی آب را از شیر‌های آتش‌نشانی می‌دزدند.

شهرداری تهران سال‌هاست که شیر‌های آبی را در معابر نصب‌کرده تا در مواقع بروز حادثه برای خاموش‌کردن آتش از آنها استفاده کند.

اما مدیرعامل آتش‌نشانی می‌گوید که برداشت غیرمجاز از شیر‌های آتش‌نشانی در معابر افزایش‌یافته و توانستیم این سرقت‌ها را کاهش دهیم. متأسفانه بخشی از این برداشت‌های غیرمجاز توسط برخی پیمانکاران یا برای پر کردن استخر انجام می‌شد.

علاوه بر پر کردن استخر‌ها با آب شرب، برخی افراد و سازمان‌ها هم با حفر چاه‌های غیرمجاز باعث فرورَفتن تهران(بیش از ۳۰ سانتی‌متر) می‌شوند.

تراب شهیدی، کارشناس کشاورزی می‌گوید که حفر چاه برای کشاورزی است و چاره‌ای هم جز این کار نیست. در مقابل، محمدمهدی زارعی،  کارشناس محیط‌زیست می‌گوید که باید با حفرکنندگان چاه‌ها برخورد شود و برای کشاورزی هم از بازچرخانی آب و آبیاری قطره‌ای استفاده شود؛ نه به روش‌های فعلی که بیش از نیمی از آب هدر می‌رود.

کارشناسان می‌گویند که باید نهاد‌های نظارتی در امر آب ورود کرده و جلوی سارقین و سودجویان را بگیرند. همچنین باید برای آبیاری محصولات کشاورزی از روش‌های نوین استفاده کرده و مسئولان هم تصفیه‌خانه‌ها را برای تولید آب خاکستری وارد چرخه کنند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
برچسب ها:
ارسال نظر
captcha