به گزارش هابصنعت؛ مدیرکل مدیریت مصرف آبفای کشور با بیان اینکه جریمههای پلکانی بازدارندگی لازم را ندارد و جریمهها را بیشتر میکنیم اظهار کرد: آمارها نشان میدهد ۴۷ درصد آب شرب پایتخت تنها در مناطق ۱ تا ۳(شمال شهر) مصرف میشود.
وی افزود: کارشناسان میگویند که مشترکین مرفه به دلیل توان مالی بالا، به جریمه اهمیتی نمیدهند و سیاستهای تعرفهای در برابر پدیده «پولش را دارم» شکست خورده است.
یک مقام سابق شمیرانات نیز با بیان اینکه در مجتمعهای لوکس، هزینه آب در برابر کل هزینهها ناچیز است و جریمههای تصاعدی هم بازدارنده نبوده است گفته است: کارشناسان راهکار را در تغییر رویکرد از «تنبیه اقتصادی» به «محدودیت عملی» میدانند.
وی افزود: آنها پیشنهاد میکنند سامانههای هوشمندی طراحی شود که پس از عبور از سقف مجاز، مصرف مشترکین پرمصرف بهطور خودکار قطع شود.
انتهای پیام/