به گزارش هابصنعت پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)؛ بر اساس تازهترین آمار منتشر شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران، میزان برق تحویلی به صنایع انرژی بر کشور در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۲.۹۳ درصدی همراه شد.
تحویل برق به بخش فولاد در بازه زمانی مهر ماه رشد ۶.۲۸ درصدی را تجربه کرد. در مقابل، در بخش سیمان علیرغم اتمام دوره مدیریت مصرف و برداشته شدن محدودیتهای مصرف برق صنایع، کاهش ۷.۹۸ درصد حادث شد که ناشی از کاهش تقاضای فصلی صنعت سیمان در پاییز است.
این گزارش میافزاید، با وجود چالشهای متعددی همچون خشکسالی، افزایش محسوس دما در شش ماه اول سال جاری، کاهش ذخیره نیروگاههای برقآبی و همچنین محدودیتهای ناشی از جنگ ۱۲ روزه، تأمین پایدار انرژی صنایع بزرگ کشور ادامه یافت.
رشد ۲.۹۳ درصدی تحویل برق به صنایع انرژی بر کشور، نشاندهنده عزم وزارت نیرو در تامین پایدار برق مشترکان است.
این گزارش میافزاید، استمرار روند تأمین مطلوب برق برای بخش صنعتت، نیازمند سرمایهگذاری مؤثر در توسعه ظرفیت نیروگاهی و اجرای کامل ماده (۴) قانون مانعزدایی از توسعه صنعت برق توسط صنایع انرژی بر کشور تا پایان سال ۱۴۰۴ خواهد بود.
انتهای پیام/