به گزارش هابصنعت به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ علیرضا اعوانی، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و افزایش تدریجی مصرف گاز در بخش خانگی اظهار کرد: در روزهای اخیر پیامکهایی برای مشترکین پرمصرف تهرانی ارسال شده تا نسبت به مدیریت و اصلاح الگوی مصرف خود اقدام کنند. هدف از این اقدام، پیشگیری از ناترازی در شبکه گاز و تضمین پایداری جریان گاز در زمستان است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز ایران دستورالعملی را برای کنترل مصرف در مناطق مختلف کشور ابلاغ کرده، افزود: درصورتیکه مشترکان پرمصرف، مانند سال گذشته رفتار مصرفی خود را اصلاح نکنند، گازبهای آنان بر اساس بالاترین نرخ تعرفه خانگی محاسبه میشود. این اقدام با هدف بازدارندگی از مصرف بیرویه و تشویق به صرفهجویی اجرا خواهد شد.
اعوانی همچنین از شهروندان خواست پیش از آغاز فصل سرما، نسبت به سرویس و بررسی کامل وسایل گرمایشی از جمله بخاریها، پکیجها و آبگرمکنها اقدام و از سلامت دودکشها و تهویه مناسب محیط اطمینان حاصل کنند.
وی گفت: انجام سرویس دورهای تجهیزات، علاوه بر افزایش راندمان و کاهش مصرف، از بروز خطرات احتمالی نظیر گازگرفتگی جلوگیری میکند.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران ضمن تأکید بر اهمیت رعایت اصول ایمنی در مصرف گاز اظهار داشت: مصرف ایمن و بهینه، مسئولیت مشترک همه خانوارهاست و بیتوجهی به آن میتواند پیامدهای جبرانناپذیری به دنبال داشته باشد.
وی در پایان با اشاره به آمادگی شرکت گاز استان تهران برای پاسخگویی به شهروندان افزود: مشترکان میتوانند در صورت نیاز به راهنمایی با شماره ۱۵۹۴ تماس گرفته و در صورت مشاهده هرگونه نشت یا حادثه گازی، با مرکز امداد و حوادث شرکت گاز استان تهران به شماره ۱۹۴ تماس بگیرند تا کارشناسان در کوتاهترین زمان اقدام کنند.
انتهای پیام/