۱۵:۰۸

۱۴۰۴/۰۷/۱۹

نماینده مجلس: نفت موضوعی ملی است و نباید به بخش خصوصی واگذار شود

نماینده مجلس: نفت موضوعی ملی است و نباید به بخش خصوصی واگذار شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: شرکت‌ها و معادن دولتی همه باید به بخش خصوصی واگذار شوند زیرا غالب این مجموعه‌ها زیان‌ده هستند اما نفت مانند منابع طبیعی، موضوعی ملی است و جزو اموالی است که نباید به بخش خصوصی واگذار شود.
کد خبر : ۲۷۶۵

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از ایسنا؛ جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره برگزاری جلساتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی موضوع واگذاری سهام شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه حوزه نفت را نمی‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد، عنوان کرد: معتقدم که همه حوزه نفت و فرآورده‌های نفتی باید در دست دولت باشد.

وی با اشاره به اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: شرکت‌ها و معادن دولتی همه باید به بخش خصوصی واگذار شوند زیرا غالب این مجموعه‌ها زیان‌ده هستند اما نفت مانند منابع طبیعی، موضوعی ملی است و جزو اموالی است که نباید به بخش خصوصی واگذار شود.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی، بازرگانی و اداری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ۲۴ شهریور ۱۴۰۴ از برگزاری جلسه این کمیسیون با وزیر اقتصاد و معاونانش خبر داد و با بیان اینکه «وزارت اقتصاد به‌عنوان متولی «مولدسازی دارایی‌های دولت» نقش مهمی در کاهش کسری بودجه دارد»، اظهار کرد: از اقدامات مهم و تاثیرگذار در راستای واگذاری دارایی‌های دولت، پیگیری وزارت اقتصاد برای «واگذاری سهام شرکت ملی نفت» است که در دولت‌های قبل اقدامات کارشناسی آن انجام شده، اما به دلایل مختلف عملیاتی نشده است، این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجمع بررسی شد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha