به گزارش هابصنعت؛ در ادامه برنامه دولت برای توسعه انرژیهای پاک، امروز (شنبه ۱۹ مهر) با حضور برخط رئیسجمهور، ۲۵۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف کشور به بهرهبرداری میرسد و عملیات اجرایی ۴۰۰ مگاوات دیگر نیز آغاز خواهد شد.
حمیدرضا عظیمی، قائممقام سازمان انرژیهای تجدیدپذیر و بهرهوری انرژی برق در اینباره گفت: با افتتاح این پروژهها، ظرفیت نیروگاههای تجدیدپذیر کشور به ۲۵۵۰ مگاوات و سهم آنها در سبد نیروگاهی ایران به ۲.۵ درصد رسیده است.
وی افزود: توسعه نیروگاههای خورشیدی در شرایط فعلی دیگر یک «انتخاب» نیست بلکه «ضرورت» است و این طرحها با مجموع سرمایهگذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اجرا شده و گامی مهم در مسیر کاهش ناترازی تولید و مصرف انرژی کشور به شمار میرود.
انتهای پیام/