به گزارش هابصنعت به نقل از پایگاه اطلاعرسانی وزارت نیرو (پاون)؛ عبدالامیر یاقوتی، مدیرکل امور انرژی و مشتریان توانیر در پاسخ به اینکه آیا در فصل سرد سال نیز خاموشی خواهیم داشت یا نه، گفت: باتوجه به اینکه در ماههای خنک سال مصرف برق کاهش یافته و اغلب به ۵۵ تا ۴۵ درصد میرسد و باتوجه به اینکه از لحاظ ظرفیت، ویژگی و شبکههای سخت محدودیتی نداریم میتوان گفت که در تامین برق در ماههای غیرگرم نخواهیم داشت.
وی افزود: اما باید توجه داشت که به دلیل اینکه ورودی نیروگاههای ما در این فصل عمدتا سوخت گاز و گازوییل است و این مسئله منوط به حوزه دیگری از انرژی میشود، باید وضعیت سوخترسانی به نیروگاهها را درنظر داشت.
وی ادامه داد: باوجود اینکه در بخشهای پالایش، انتقال گاز و فراوردههای نفتی همکاری لازم از سوی نهاد مربوطه وجود دارد، اما به دلیل برخی مسائل مانند انحراف از مصرف بهینه میزان مصرف انرژی در فصل زمستان به میزانی زیاد است که به راحتی نمیتوان مدیریت مصرف را حل کرد؛ بنابراین با امید به اینکه محدودیتی در حوزه سوخت نداشته باشیم میتوان گفت که هیچ محدودیتی در برق نیز نخواهیم داشت.
انتهای پیام/