به گزارش هابصنعت؛ بهنام میرزایی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از بهرهبرداری ۶۸۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ واحد توربوکمپرسور در چهار تأسیسات تقویت فشار، با سرمایهگذاری ۱۵۰ میلیون یورویی در دولت چهاردهم خبر داد و گفت: این شرکت از زمان تأسیس تاکنون بیش از ۱۲ هزار کیلومتر خط انتقال گاز، ۲۱۶ توربوکمپرسور و ۲۴ مرکز بهرهبرداری را به مدار آورده است. امسال ۹۴۸ کیلومتر خط انتقال گاز و سه تأسیسات تقویت فشار جدید وارد مدار میشوند، همچنین طرح ذخیرهسازی گاز سراجه با هدف افزایش ظرفیت از یک میلیارد مترمکعب به ۱.۵ میلیارد مترمکعب تکمیل میشود.
وی افزود: امروز بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مورد نیاز پروژههای خطوط انتقال، ایستگاههای تقویت فشار و پالایشگاهی در داخل کشور تولید میشود. این پیشرفت، نتیجه اتکای صنعت گاز به توان سازندگان داخلی و پیمانکاران ایرانی است.
میرزایی ادامه داد: صنعت گاز اکنون با دست توانمند متخصصان ایرانی به نقطهای رسیده است که در زنجیره تأمین انرژی پایدار نقشآفرینی میکند.
انتهای پیام/