۱۵:۰۴

۱۴۰۴/۰۷/۰۵

پیک مصرف برق به زیر ۵۰ هزار مگاوات گاهش یافت

پیک مصرف برق به زیر ۵۰ هزار مگاوات گاهش یافت
درحالی‌که طی چهار ماه اخیر، همواره مصرف برق در پیک روزانه از مصرف برق در پیک شبانه به‌دلیل در مدار بودن وسایل سرمایشی بیشتر بود، در روز گذشته(چهارم مهر) مصرف برق شبانه بعد از چهار دوباره از مصرف برق روزانه پیشی گرفت.
کد خبر : ۲۶۲۲

به گزارش هاب‌صنعت؛ بررسی آمار مصرف برق در شبانه‌روز گذشته از کاهش پیک روزانه مصرف برق به زیر ۵۰ هزار مگاوات حکایت دارد. در روز گذشته(چهارم مهر) پیک مصرف برق در ساعت ۱۹:۵۶ و به‌میزان ۵۱ هزار و ۸۰۲ مگاوات به‌ثبت رسید.

ثبت پیک مصرف برق در ساعات اولیه شب حکایت از بازگشت شرایط مصرف به پیش از فصل گرم سال حکایت دارد. درحالی‌که طی چهار ماه اخیر، همواره مصرف برق در پیک روزانه از مصرف برق در پیک شبانه به‌دلیل در مدار بودن وسایل سرمایشی بیشتر بود، در روز گذشته(چهارم مهر) مصرف برق شبانه بعد از چهار ماه دوباره از مصرف برق روزانه پیشی گرفت.

طبق آمار اعلامی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، در روز گذشته، پیک روزانه مصرف برق به‌میزان ۴۹ هزار و ۱۵۹ مگاوات در ساعت ۱۴:۱۳ به‌ثبت رسید.

محسن ذبیحی، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر نیز با اشاره به کاهش محسوس دما و افت بیش از ۳۰ هزار مگاواتی اوج مصرف برق، اظهار کرد: با کاهش محسوس دما و افت بیش از ۳۰ هزار مگاواتی اوج مصرف برق، خاموشی‌های خانگی که از آبان سال گذشته آغاز و در تابستان به اوج خود رسیده بود، متوقف شد؛ هرچند این موضوع خبر خوشی برای مردم است، اما استمرار مدیریت مصرف برای پایداری شبکه و توسعه زیرساخت‌های تولید برق همچنان شرط اساسی برای جلوگیری از بازگشت خاموشی‌هاست.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha