به گزارش هابصنعت؛ فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت امروز سهشنبه یکم مهر ۱۴۰۴ در نشست خبری هفتگی خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال با افزایش نیروگاههای خورشیدی، مصرف سوخت کاهش پیدا میکند.
وی با بیان اینکه همچنین بهروزرسانی یا اورهال نیروگاهها کمک میکند مصرف آنها کاهش پیدا کند ادامه داد: ذخایر سوخت وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته دارند؛ در سال گذشته در اول شهریور ۱۴۰۳ ذخایر سوخت حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد کمتر از اول شهریور ۱۴۰۲ بود، اما امسال این وضعیت بهبود یافته است.
مهاجرانی با بیان اینکه با این حال، مدیریت مصرف بهویژه در مراکز پرمصرف دولتی همچنان موضوع مهمی است افزود: افزایش تولید، جلوگیری از افت فشار و کاهش تلفات از یک طرف و مدیریت مصرف از طرف دیگر، از اولویتهای جدی دولت است.
سخنگوی دولت افزود: طبق اعلام وزیر نفت طی هفت سال گذشته در حال حاضر بالاترین میزان تولید نفت را داریم.
مهاجرانی با بیان اینکه پیشبینیهای علمی نشان میدهد که همچنان در تداوم خشکسالی به سر میبریم افزود: از مردم برای همراهی و کمک جهت پشت سر گذاشتن تابستان امسال تشکر میکنیم.
انتهای پیام/