۱۵:۴۱

۱۴۰۴/۰۶/۳۱

صنایع بیشترین برق کشور را در سال ۱۴۰۴ مصرف کردند

صنایع بیشترین برق کشور را در سال ۱۴۰۴ مصرف کردند
از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا پایان تیر، صنعت ۳۷.۸ درصد از کل برق کشور معادل ۳۸ میلیون و ۱۳۸ هزار کیلووات ساعت را استفاده کرده است.
کد خبر : ۲۵۵۲

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از وزارت نیرو؛ صنایع همچنان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده برق در کشور به شمار می‌روند. از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا پایان تیر، این بخش با مصرف ۳۸ میلیون و ۱۳۸ هزار کیلووات ساعت، معادل ۳۷.۸ درصد از کل برق کشور را به خود اختصاص داده است.

پس از صنعت، بخش خانگی با ۳۰.۸ درصد در جایگاه دوم مصرف‌کنندگان برق قرار دارد. کشاورزی نیز با ۱۳.۸ درصد در رتبه سوم قرار گرفته و در کنار آن، مصارف عمومی، روشنایی معابر و سایر بخش‌ها در مجموع ۱۷.۶ درصد از برق کشور را مصرف کرده‌اند.

این آمار‌ها بیانگر آن است که مدیریت مصرف برق در بخش صنعت به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده، نقشی تعیین‌کننده در تعادل شبکه و جلوگیری از خاموشی‌ها خواهد داشت، هرچند مدیریت مصرف در بخش‌های دیگر نیز ضرورت دارد.

 

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha