به گزارش هابصنعت به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ مالک شریعتی نیاسر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره پایان مهلت وزارت نفت برای اجرای قانون انتقال سهمیه فعلی بنزین از کارت سوخت به کارت بانکی صاحبان خودرو، گفت: براساس جزء (۲) بند (ت) تبصره (۳) قانون بودجه ۱۴۰۴ وزارت نفت موظف شده است با همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، امکان انتقال سهمیه از کارت هوشمند سوخت به کارت بانکی مالکین خودروها را درمدت چهار ماه از تاریخ لازمالاجرا شدن قانون فراهم کند.
نماینده مردم تهران درمجلس با اشاره به مهمترین مزیت انتقال سهمیه یارانه سوخت، از کارت سوخت به حساب بانکی صاحب خودرو اشاره و مطرح کرد: این قانون مزایای بسیار زیادی دارد از جمله شفافیت که در حال حاضر با مشکلات فقدان آن مواجهیم و بیش از ۴۰ درصد از سوختگیریها با کارت جایگاه انجام میشود و معلوم نیست چه کسی آن را انجام میدهد.
شریعتی، جلوگیری از قاچاق، ساده شدن فرایند سوختگیری برای مردم و درنهایت امکان استفاده از ظرفیت بازار در آینده را از دیگر مزیتهای این قانون برشمرد و تاکید کرد: طبق قانون وزارت اقتصاد باید تا پایان اردیبهشت آییننامه آن را در دولت به تصویب میرساند؛ وزارت نفت هم باید این مهم را تا پایان تیر انجام میداد؛ که الان حدود چهارماه از مهلت وزارت اقتصاد و ۲ ماه هم از مهلت وزارت نفت گذشته و هنوز اقدامی انجام نشده است، دولت موظف است این کار را اجرایی کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر وظیفه نظارتی مجلس بر اجرا و نحوه اجرای قانون، تصریح کرد: با توجه به اینکه بودجه بهطور یک ساله پیشبینی میشود این تاخیرها بسیار مشکلآفرین میشوند؛ بنابراین وظیفه نظارتیمان را باید انجام دهیم و پیگیری اجرای قانون را هم همزمان دنبال میکنیم؛ در هفته جاری ۲ جلسه با موضوع تسریع اجرای این قانون با مسئولین وزارت نفت، وزارت اقتصاد و مجموعهها و کمیسیونهای تخصصی دولت داشتم؛ از جهت پیگیری نظارتی کمیسیون هم این موضوع را دنبال خواهیم کرد.
انتهای پیام/