براساس آخرین آمار، مجموع ذخایر آبی پنج سد اصلی تهران در حال حاضر به ۲۷۸ میلیون مترمکعب رسیده است؛ این در حالی است که سال گذشته این رقم ۵۱۳ میلیون مترمکعب بود.
سد امیرکبیر با ذخیره تنها ۳۲ میلیون مترمکعب، نسبت به سال گذشته که ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب داشت، کاهش شدیدی را تجربه کرده است.
وضعیت سد لتیان نیز مشابه است و میزان ذخیره آن از ۴۲ میلیون مترمکعب سال گذشته به ۲۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
سد ماملو نیز نیمی از ظرفیت آبی خود را از دست داده و اکنون ۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره دارد.
در بین سدها، سد طالقان وضعیت بهتری دارد، اما با کاهش ۹۲ میلیون مترمکعبی نسبت به سال گذشته، ذخیره آن به ۱۷۷ میلیون مترمکعب رسیده است.
سد لار نیز با ذخیره ۲۷ میلیون مترمکعب نسبت به ۴۴ میلیون مترمکعب سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.
با توجه به کاهش شدید ذخایر آبی و هشدارها درباره پاییز خشک، مدیریت منابع و برنامهریزی برای تأمین آب تهران در ماههای آینده به یک ضرورت حیاتی تبدیل شده است.
انتهای پیام/