۱۰:۰۴

۱۴۰۴/۰۶/۲۳

وابستگی به سوخت‌های فسیلی امنیت انرژی کشور را با مشکل مواجه می‌کند

وابستگی به سوخت‌های فسیلی امنیت انرژی کشور را با مشکل مواجه می‌کند
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: تنوع‌بخشیدن به سبد تولید برق کشور به لحاظ تقویت پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد و وابستگی به سوخت‌های فسیلی به‌ویژه گاز برای تولید برق امنیت انرژی کشور را با مشکل مواجه می‌کند.
کد خبر : ۲۴۲۰

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ رمضانعلی سنگدوینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر موضوع تنوع بخشی به سبد انرژی کشور، گفت: مسئله اصلی کشور ما ناترازی انرژی است به این معنا که در حال حاضر حدود ۷۳ درصد از سبد سوخت کشور وابسته به گاز شده است درحالی‌که این سبد باید متنوع‌تر شود.

وی افزود: وابستگی بیش از حد سبد تولید برق کشور به گاز موجب شده است که ناترازی گاز در فصول سرد سال، موجب قطعی برق شود و لازم است که کشور با اجرای درست قوانین بودجه و احکام برنامه هفتم توسعه، به سمت تنوع بخشیدن سبد تولید برق خود با تکیه بر تجدیدپذیر‌ها رود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یک راهبرد ملی برای امنیت انرژی، کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و عمل به تعهدات محیط‌زیستی در کشور است، مطرح کرد: تنوع‌بخشیدن به سبد تولید برق کشور به لحاظ تقویت پدافند غیرعامل بسیار اهمیت دارد و وابستگی به سوخت‌های فسیلی به‌ویژه گاز برای تولید برق امنیت انرژی کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

سنگدوینی یکی از اقدامات اساسی در زمینه کاهش ناترازی برق و ایجاد امنیت انرژی در حوزه تامین برق را توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و تولید برق خورشیدی خانگی روی سقف خانه‌ها دانست و تاکید کرد: مهم‌ترین تمرکز کشور و وزارت‌خانه‌ها باید رفتن به سمت مسیر جدیدی در صنعت نفت و گاز و همچنین صنعت تولید برق کشور باشد که نفت و گاز را به‌عنوان مواد سوختی استفاده نکنیم و به جای آن برق را از طریق تجدیدپذیر‌ها تامین کنیم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در حالی که بخشی از برق کشور از نیروگاه حرارتی تامین می‌شود که با توجه به کمبود سوخت با موانعی مواجه است، بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه روی انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر‌ها سرمایه گذاری کنیم، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در پروژه‌های تجدیدپذیر می‌تواند اشتغال‌زایی و رشد اقتصادی را نیز به همراه داشته باشد، به همین دلیل، ایجاد بستر‌های مناسب برای فعالیت بخش خصوصی و ارائه مشوق‌های لازم از سوی دولت، می‌تواند به حل ناترازی انرژی و افزایش امنیت انرژی در کشور کمک کند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha