۱۰:۴۳

۱۴۰۴/۰۶/۱۶

بزرگترین شهرک صنعتی کشور به نیروگاه خورشیدی مجهز می‌شود

بزرگترین شهرک صنعتی کشور به نیروگاه خورشیدی مجهز می‌شود
مدیرکل دفتر هماهنگی شبکه، سنجش و پایش تولید انرژی ساتبا گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پیش از شروع فصل زمستان، تامین بخشی از برق مورد نیاز شهرک صنعتی شمس‌آباد به‌عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور از انرژی خورشیدی آغاز خواهد شد.
کد خبر : ۲۳۲۶

به گزارش هاب‌صنعت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)؛ علی شب‌نورد، مدیرکل دفتر هماهنگی شبکه، سنجش و پایش تولید انرژی ساتبا اظهار کرد: مجموعه شمس‌آباد به‌عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور دارای مصرف برق به میزان ۲۴۰ مگاوات در ساعات اوج بار است و تا پیش از شروع فصل زمستان، تامین بخشی از برق مورد نیاز شهرک صنعتی شمس‌آباد به‌عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور از انرژی خورشیدی آغاز خواهد شد؛ این شهرک صنعتی در سال‌های گذشته با مشکل برق تامین برق مواجه بوده است.

شب.نورد با اشاره به اینکه طرح احداث نیروگاه خورشیدی شمس‌آباد به ظرفیت ۶۳ مگاوات از تیر سال ۱۴۰۴ آغاز شد، افزود: مهمترین ویژگی برجسته این پروژه، احداث نیروگاه خورشیدی در مجاورت محل مصرف یعنی شهرک صنعتی شمس‌آباد استان تهران است که تاثیر قابل توجهی در تامین برق این منطقه صنعتی و مناطق مجاور دارد.

وی با اظهار امیدواری از اینکه فاز نخست این نیروگاه با ظرفیت ۲۵ مگاوات در آبان بهره‌برداری شود، بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری بالغ بر هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان و در ۲۱ ساختگاه ۳ مگاواتی در حال اجرا است.

مدیرکل دفتر هماهنگی شبکه، سنجش و پایش تولید انرژی ساتبا افزود: به دلیل سست بودن بستر خاک منطقه، بالغ بر ۷۵ درصد پایه استراکچر‌ها به‌صورت بتنی و کمتر از ۲۵ درصد پایه‌ها به‌صورت کوبشی خواهد بود. در حال حاضر پس از انجام مراحل مهندسی و تجهیز کارگاه، پروژه وارد فاز حفر چاله‌های پایه استراکچرها، بتن‌ریزی و کوبش پایه‌ها شده است.

وی با تشریح جزییات پروژه اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۵ دستگاه حفر گودال و پایه‌کوب به‌صورت همزمان در حال کار هستند و این نیروگاه در ۹۷ هکتار در حال احداث است که پس از بهره‌برداری کامل می‌تواند تاثیربه‌سزایی در پایداری شبکه برق منطقه داشته باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی شبکه، سنجش و پایش تولید انرژی ساتبا یادآور شد: با به مدار آمدن این نیروگاه خورشیدی و اتمام احداث یک نیروگاه ۳۲ مگاواتی که با مشارکت صاحبان صنایع مستقر در شهرک، احداث آن به تازگی آغاز شده است، حدود ۴۰ درصد از برق مورد نیاز این شهرک صنعتی بزرگ از انرژی خورشیدی تامین خواهد شد.

پیش‌تر حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری تهران نیز در بازدید از این نیروگاه، خواستار تسریع در اجرای فعالیت‌ها و بهره‌برداری از نیروگاه براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شده بود.

شهرک صنعتی شمس‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور، در حال حاضر حدود ۳۰۰ مگاوات برق تأمین‌شده دارد و مصرف برق آن در ساعات پیک (بار اوج) به حدود ۲۴۰ مگاوات می‌رسد؛ براساس اطلاعات ثبت شده در تارنمای این شهرک صنعتی، نزدیک به ۲۴۰۰ واحد و کارخانه در شمس‌آباد مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha