به گزارش هابصنعت؛ مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران(توانیر) امروز(پنجشنبه) در حاشیه بهرهبرداری از پروژههای مهم صنعت برق گفت: میزان صادرات تقریبا صفر شده تا برق مورد نیاز داخل تامین شود.
وی درباره میزان تولید برق نیروگاههای برقآبی ادامه داد: اکنون تولید برق آبیها کمترین میزان است؛ این تولید در شهریور ۳۰ هزارمگاوات است درحالیکه در مرداد ۹۵ هزار مگاوات بود.
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در واقع در شهریور امکان تولید برقآبیها یکسوم مرداد است که این امر ناشی از خشکسالی است.
رجبی مشهدی با بیان اینکه به تدریج که سدها آب از دست میدهند تولید برق آنها نیز کاهش مییابد افزود: اکنون تولید برق از نیروگاههای کارون سه و چهار را از دست دادهایم که همین امر بر ناترازیها اثرگذار است. البته با وارد مدارشدن نیروگاههای تجدیدپذیر و حرارتی جدید بخشی از این ناترازیها برطرف میشود.
رجبی مشهدی گفت: روز گذشته کمتر از هزار مگاوات از ۱۲ هزارمگاوات ظرفیت برق آبیها را در مدار داشتیم و شب گذشته نیز حدود چهار هزار مگاوات در مدار بود.
مدیرعامل توانیر درباره خاموشیها گفت: خاموشیها به علت کمبود و ناترازی است آنچه برنامهریزی انجام میشود عادلانه است، اما بخشهایی از حساسیت بیشتر برخوردارند، مانند مراکز درمانی و امنیتی که لاجرم نمیتوانیم محدودیتها را مشابه بقیه برای آنان در نظر بگیریم.
رجبی مشهدی با بیان اینکه امسال برای نخستینبار رشد اوج بار نهتنها افزایش نداشت بلکه ۳ درصد هم کمتر شد و ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات کمتر از سال گذشته بوده است افزود: این افتخاری برای کشور و ناشی از برخورد جدی با رمزارزهای غیرمجاز و هوشمندسازی شبکه و برنامههای مدیریت مصرف است.
مدیرعامل شرکت توانیر افزود: با بهینه شدن وسایل برقی و کولرهای گازی مصرف بازهم کاهش خواهد داشت.
انتهای پیام/