به گزارش هابصنعت؛ علیاصغر رجبی، مدیر انرژی و کربن شرکت ملی گاز ایران گفت: این شرکت موفق شده در بورس انرژی بیش از هزار و ۵۸۲ میلیون مترمکعب گاز برای عرضه تخصیص دهد که از این مقدار بیش از ۸۰۰ میلیون مترمکعب معامله شده است و بیش از ۷۸۰ میلیون مترمکعب دیگر در صف عرضه قرار دارد.
وی با بیان اینکه بالاترین قیمت ثبتشده برای گواهیهای اوج، ۱۷ هزار تومان و برای غیراوج، ۸ هزار تومان بوده است افزود: مطابق مصوبه، باید در چهار سال، در مجموع ۲۰ درصد از مصرف برق ساختمانهای اداری از طریق منابع تجدیدپذیر تأمین شود که بر این اساس، شرکت ملی گاز ایران امسال توانسته از مجموع ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق هدفگذاریشده، ۳.۵ میلیون کیلووات ساعت آن را از انرژی خورشیدی تأمین کند.
رجبی ادامه داد: طبق مصوبه، باید در مدت پنج سال، سالانه یک درصد از برق مصرفی صنعت، از انرژیهای تجدیدپذیر تأمین شود که همسو با آن تولید ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت برق صنعتی از منابع تجدیدپذیر برنامهریزی شده و ساخت نیروگاهی ۱۲۰ مگاواتی با سرمایهگذاری بخش خصوصی و هزینهای بالغ بر ۴ همت در دست اقدام قرار دارد
وی گفت: بیش از ۳۲۹ هزار موتورخانه بهینهسازی خواهد شد و هوشمندسازی ۱۰۰ هزار موتورخانه نیز امسال از استان کردستان آغاز شده است.
انتهای پیام/