به گزارش هابصنعت؛ مسعود پزشکیان، رئیسجمهور در روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه وجود نظم در کشور به برکت تجارت و صنعت است اظهار کرد: اگر صنعت نباشد، موجودیت دولت به خطر میافتد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشکل ناترازی در آب و برق مواجه هستیم افزود: از استادان دانشگاه در این خصوص نظرسنجی شده است، راهکار آن صرفهجویی در آب به میزان سالانه سه میلیارد مکعب آب است.
پزشکیان ادامه داد: با دستور و نوشتن نسخه نمیتوان مشکل آب در کشور را حل کرد، باید مجموعه فعال در این حوزه به صورت تخصصی تلاش کنند.
گسترش پنلهای خورشیدی در اولویت دولت است
رئیسجمهور با بیان اینکه با تمام وجود در حال گسترش پنلهای خورشیدی در کشور هستیم تا به سمت برخورداری از انرژی پاک حرکت کنیم افزود: صنعتگران به سمت توسعه پنلهای خورشیدی حرکت کنند؛ تا انرژی نداشته باشیم، توسعه بیمعنا خواهد بود.
وی افزود: در دولت بارها تأکید کردم که برق و گاز صنعت را قطع نکنید،، اما شرایطی پیش آمد که مجبور به قطع آن شدیم.
احداث هزار مگاوات پنل خورشیدی
پزشکیان با بیان اینکه هر مشکلی که بهوجود میآید دنبال مقصر میگردیم تا همه ایرادها را به گردن او بیاندازیم ادامه داد: باید بگردیم و مشکل را پیدا کنیم و برای حل آن چارهاندیشی کنیم.
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته از طریق پنلهای خورشیدی تنها ۵۰۰ مگاوات به شبکه سراسری برق تزریق شده است افزود: در حال حاضر بیش از هزار مگاوات پنل خورشیدی نصب کردهایم، اما به همین مقدار هم بسنده نمیکنیم.
پزشکیان ادامه داد: دولت حداقل ٧ هزار مگاوات تعهد تولید برق از طریق پنلهای خورشیدی دارد. شرکتها و بانکهایی که برای توسعه پنلهای خورشیدی اعلام آمادگی کردند، پای کار باشند.
رئیسجمهور با بیان اینکه اگر انرژی داشته باشیم هیچ کارخانه و واحد تولیدی نمیخوابد اظهدر کرد: حدود ٣٢٠ همت عدمالنفع نبود انرژی است.
رئیسجمهور: بد مصرف میکنیم، بد مدیریت میکنیم و بد سیاستگذاری میکنیم
انتهای پیام/