۱۲:۱۷

۱۴۰۴/۰۵/۳۰

انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۶ منبع اصلی تولید برق جهان خواهند شد

انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۲۶ منبع اصلی تولید برق جهان خواهند شد
انرژی تجدیدپذیر «حداکثر تا سال ۲۰۲۶ میلادی» با سبقت از ذغال‌سنگ به عمده منبع تولید برق تبدیل خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۹۱

به گزارش هاب‌صنعت؛ آژانس بین‌المللی انرژی(IEA) در تازه‌ترین پیش‌بینی این نهاد اعلام کرد که انرژی تجدیدپذیر «حداکثر تا سال ۲۰۲۶ میلادی» با سبقت از ذغال‌سنگ به عمده منبع تولید برق تبدیل خواهد شد.

این در حالی است که سیاستمداران پوپولیستی همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و فعالان حزب «ریفورم/ اصلاحات» در انگلیس، انرژی‌های بادی و خورشیدی را به طور فزاینده‌ای مورد انتقاد قرار داده‌اند.

با این حال، به گفته این نهاد بین‌المللی این منابع در مجموع بیش از ۹۰ درصد افزایش تقاضای جهانی برق را تا سال ۲۰۲۶ تامین خواهند کرد و این در حالی است که رشد نسبی نیروگاه‌های برق‌آبی نیز به روند صعودی انرژی‌های تجدیدپذیر کمک خواهد کرد.

همچنین با توجه به اینکه تولید برق هسته‌ای و گازی تا سال ۲۰۲۶ به بالاترین سطح خواهد رسید، تولید برق از طریق نیروگاه‌های ذغال‌سنگی تحت تاثیر کاهش مصرف در چین و اتحادیه اروپا، کاهش پیدا خواهد یافت که در نتیجه به کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای منجر خواهد شد.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha