۱۳:۲۲

۱۴۰۴/۰۵/۲۹

دزدی ۴ هزار مگاوات برق برای ماینینگ غیرمجاز!

دزدی ۴ هزار مگاوات برق برای ماینینگ غیرمجاز!
سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه مقدار برق مورد استفاده برای ماینینگ حدود ۶ مگاوات است که برای امور مجاز اختصاص دارد اظهار کرد: بخش نگران‌کننده که برق کشور را به صورت برق‌دزدی استفاده می‌کنند گفته شده که حدود ۴ هزار مگاوات است که در واقع به یغما می‌رود.
کد خبر : ۲۰۸۰

به گزارش هاب‌صنعت؛ اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه بیشترین میزان پولشویی از طریق رمزارز‌ها در حال رخ دادن است که به شدت پرریسک است و می‌تواند جریان تجاری کشور را با مشکل روبه‌رو کند اظهار کرد: توصیه می‌کنیم به مردم که از روش‌های پرخطر برای ذخیره دارایی خود استفاده نکنند و قبل از اینگونه سرمایه‌گذاری‌ها تحقیقات لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه درباره ماینینگ و استخراج رمزارز، این اقدامات مستلزم اخذ مجوز از وزارت صمت است افزود: طبق آمار وزارت نیرو، در حال حاضر مقدار برق مورد استفاده برای ماینینگ حدود ۶ مگاوات است که برای امور مجاز اختصاص دارد، اما بحث نگران‌کننده که برق کشور را به صورت برق‌دزدی استفاده می‌کنند گفته شده که حدود ۴ هزار مگاوات است که در واقع به یغما می‌رود.

وی با بیان اینکه پرونده‌های قضایی متعددی تشکیل شده است و برخی متهمان شناسایی شده‌اند افزود: دستگاه قضایی موضع مبتنی بر قانون در قبال ماینینگ دارد و برای اینکه بحث پولشویی و تروریسم هم در این زمینه مطرح است، تأکیدات لازم در این زمینه صورت گرفته تا این رمزارز‌ها به عنوان تهدید برای اقتصاد کشور مطرح نشود.

انتهای پیام/


گزارش خطا
ارسال نظر
captcha